Wednesday, March 10, 2010

Sorry...... itu bukan opsyen saya.....

Aku paling meluat dengan ayat itu. Guru seharusnya versatile. Setiap tahun aku ditugaskan menyusun jadual waktu sama ada untuk permulaan sekolah atau pun untuk guru baru. Ingat senang ke nak susun jadual? Kalau di layan memang boleh mati kita dibuatnya. Kerenah guru baru kadangkala memualkan. Macamlah terror sangat dengan subjek opsyen dia tu. Pada aku guru seharusnya serba boleh. Guru yang baik seharusnya menjadi penyelesai masalah dan bukan menambah masalah. Isu lambakan guru di satu-satu kawasan seharusnya tidak wujud jika warga pendidik tidak terlalu cerewet dengan opsyen mereka. Sikap guru dulu harus dipuji. Masalah opsyen tidak wujud, dan akhirnya berjaya juga melahirkan para cendekiawan. Malas aku nak cerita....... semua orang dah bijak-bijak belaka...?@#$%&*

No comments:

Post a Comment